حلقه مدیریت و فرهنگ

بحث‌هایی پیرامون مدیریت راهبردی فرهنگ و مبانی آن

حلقه مدیریت و فرهنگ

بحث‌هایی پیرامون مدیریت راهبردی فرهنگ و مبانی آن

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۵ آبان ۹۲ ، ۱۹:۴۴

سبک مصرف گرایی مدرن

بسم الله الرحمن الرحیم

سبک مصرف گرایی مدرن با تغییر دیدی که نسبت به مصرف کنند ه دارد و مصرف کننده را به عنوان یک ابزار برای افزایش سود خود می داند که خود این باعث به وجود آمدن اسطوره ای به نام مد و توجه اصلی تولید کنندگان و فروشندگان بر روی ظاهر کالاهست  همین باعث به وجود آمدن این است که فرهنگ مصرف در این جوامع روز به روز در حال افزایش است

این نوع نگاه باعث به وجود آمدن یک نوع شی وارگی در عرصه ی توزیع و خرید محصولات شده پدیده ای به نام پاساژ یکی از محور های اصلی ترویج فرهنگ مصرف گرایی است در باز دیدی که از مجتمع سیرنگ در قم داشتم مواردی را که از مظاهر بارز مصرف گرایی مدرن غربی است را مطرح می کنم

- تبرج و تزیین و دکور های بسیار متنوعی که باعث برانگیخته شدن حس تنوع طلبی و برتری طلبی انسان ها می شود

- استفاده ابزاری از زنان برای جلب توجه و در مواقعی برای استفاده از قدرت اقناع زنان برای خرید

- پدیده ای به نام مانکن که باعث نمود پیدا کردن و جلب توجه به کالا که در برخی مواقع که لباس های زنان را می فروشند مانکن ابزاری برای ترویج لباس های نیمه برهنه  و در معرض دید جوانان قرار دادن است و نوعی ترویج استفاده ابزاری هم از تمایلات افراد و هم از جایگاه زنان

- نگاه صنعتی نسبت به بازار در این نوع نگاه اصل سود است به هر طریقی که باشد دیکر در این نوع دید کاسب حبیب خداست معنی پیدا نمی کند دیگر در این نوع دید پذیرفتن اقاله مومن معنی ندارد و شما این نئشته را همیشه در اگثر مغازه ها می بینید (جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود)

- استفاده از رنگ ها برای جلب توجه خریداران

- دور هم جمع کردن چند محور جذب شهر بازی ، فست فود ، مرکز خرید ، برای بیشتر کردن مشتری ها و فروش بالاتر

- ساختن محیط باکلاسی که برای تفاخر کردن خوب به نظر می رسد

- ارائه مارک هایی که تبدیل به اسطوره شده و مردم استفاده از آنان را نوعی به روز بودن می دانند

- با درست کردن ظاهری مناسب برای اجناس مشتری را از تفکر در مورد فایده و ضرورت نیاز به آن جنس باز می دارند اما در بازار اینگونه نیست کما اینکه در توصیه های پیشوایان ما اینگونه خرید و فروش نهی شده

- نبودن ارتباط اینگونه پاساژ ها با معنویت و نبودن مسجد و الگوهای اسلامی در کسب و کار آنها

- ارائه کتاب ها با ظاهری بسیار جذاب برای جلب توجه و فروش زیاد بدون توجه به محتوای کتاب و محتوا های بسیار معمولی و بعضا غیر مناسب را در ظاهری زیبا برای فروش به مردم عرضه می کنند

n, گودرزی


با توجه به اینکه یکی از اساسی ترین عوامل موثر در سازمان ها محیط است سازمانهایی موفق می شوند که همیشه با رصد نیاز های محیطی و برنامه ریزی برای این نیاز ها خود را با محیط پیرامون خود هماهنگ کنند در حوزه ی فرهنگی به دلیل این که محیط پیرامون سازمانهای فرهنگی ما به شدت متغیر است و عوامل تغییر آین محیط ها نیز زیاد است این مستلزم آن است که سازمانهای فرهنگی ما برای برنامه های خود با نگاه دید به آینده و آینده نگری برنامه ریزی کنند .

n, گودرزی


مدل ترکیبی فیلیپس

برنامه ریزی استراتژیک به روش مدل ترکیبی فیلیپس (که به کمک آن می توان اهداف ، مامریت ها ، استراتژی ها ، برنام ها و پروژه های واحد ها مشخص شوند )

بدین صورت است که در ابتدا هر واحد ، آرمانهایی که برای آینده ی طویل المدت خود دارد و ماموریت و اهداف بلند مدت خود را بیان کند سپس استراتژی های لازم جهت رسیدن به اهداف را مشخص کند

در نهایت پس از ارزیابی قبل از اجرای این استراتژیها در مواجهه با عوامل داخلی و خارجی ، در صورتی که استراتژی ها در سنجش مثبت ارزیابی گردند ، برنامه ریزی برای اجرایآنها ادامه می یابد . درغیر این صورت اهداف طوری اصلاح می شوند که با امکانات ، وضعیت محیط و شرایط محیطی تطابق داشته باشد

n, گودرزی
۱۴ آبان ۹۲ ، ۲۰:۳۲

بسم‌الله

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم| شروع

رشته مدیریت راهبردی فرهنگ، دل در گرو مطالعه، رصد، فهم و تحلیل فرهنگ دارد و روش مطالعاتی خود را با چارچوب علم مدیریت تعریف و هماهنگ می‌کند.
«مدیریت راهبردی فرهنگ» حوزه‌ای از شاخه‌ی علوم اجتماعی است که با رشته‌های مدیریت، جامعه‌شناسی، مطالعات فرهنگی، مردم‌شناسی و ... در ارتباط می‌باشد.

این وبلاگ، به مثابه‌ی دفترچه‌ی یادداشتی پیرامون مسائل مرتبط با این رشته، توسط جمعی از دانشجویان راه‌اندازی شده است.
که از این طریق، روند مطالعات، مباحثات و پژوهش‌های صورت گرفته به اشتراک گذاشته شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.




م.شریفی